Paihia, the bay of islands

11 januari 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Voor onze laatste hele dag nieuw zeeland vandaag hadden we een dagje zon, zee en strand geboekt, want dat hoort nou eenmaal bij The Bay of Islands, een prachtig stukje nieuw zeeland met heel veel eilandjes in alle soorten en maten. Met een groepje van 20 mensen ongeveer voeren we door de baai naar een heerlijk eilandje waar we een klein bergje op konden wandelen om zo een beetje overzicht over de baai te krijgen. Het was een pittig klimmetje, maar het uitzicht maakte het meer dan de moeite waard. Eenmaal beneden had de crew de Morning tea al klaar; lekker in de schaduw van een grote boom genieten van thee, een koekje en geweldige natuur. Daarna mochten we in de boot om naar een eiland te gaan waar we heerlijk gingen relaxen. Een paar uurtjes in de zon, snorkelen, paddleboarden en schelpen zoeken. Op dit strand hadden ze mooie stevige schelpen. We hebben deze vakantie heel wat stranden gezien en het is iedere keer weer anders wat je op het strand vindt. Sommige stranden waren heel schoon, op andere lag heel veel wrakhout, sommige hadden amper schelpen en op andere struikelde je erover. Het zeewater was hier ook weer zo mooi helder. Ik had hier best nog een week willen blijven, maar helaas. Na een paar uurtjes nam het bootje ons weer mee. 4 mensen van onze groep hadden nog een helikoptervlucht geboekt dus voeren we eerst naar het heliplatform in zee om hun af te zetten. Wat een spectaculair gezicht om van zo dichtbij een helikopter op te zien stijgen! Wij hadden ons daarna in Russel (plaatsje tegenover Paihia) laten afzetten. Daar nog een rondje gewandeld en toen met de ferry terug naar Paihia waar we nog een keertje uit gegeten hebben om deze fantastische vakantie af te sluiten.
Morgen weer naar Nederland. Wat een onwerkelijk gevoel dat het echt al voorbij is. De weken zijn omgevlogen! Wat een fantastische reis hebben wij gemaakt en wat kunnen we enorm veel herinneringen met ons mee naar huis nemen.

1. Lian versleijen:
    Goede reis terug
  2. Truus en herman:
    11 januari 2018
    Een hele goede en veilige terugreis gewenst en welkom thuis in sevenum
    Groetjes van herman en truus 😍
  3. Fam. peeters:
    11 januari 2018
    Een hele goede reis terug!! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's!! Ik heb in ieder geval al erg genoten van je verhalen. Nogmaals een erg goede reis terug en tot gauw!! 😀
  4. Marita:
    11 januari 2018
    Goede terug reis en tot dinsdag voor een liveverslag.
  5. H. Selten:
    11 januari 2018
    Neem de verhalen en foto's mee naar huis. Wij zijn een luisterend oor. De hier vertoonde foto's zijn fantastisch. Ze zeggen zoveel (en dat zonder verhaal) Martien is verbrand en terwijl Ties veranderd in een zeemeermin heeft Elke een 6pack. Nou ja we krijgen dd verhalen bij de foto's vast nog wel te horen hoop ik. Eerst maar weer veilig thuis aankomen. Nog heel wat uren vliegen voor de boeg. Die uren lijken ook nog langer te duren. Een fijne terugreis gewenst vanuit het warme en zonnige nieuw zeeland.