Paihia: tripje naar The far north

10 januari 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag gingen we met sand safaris naar The Far North. Het noorden van het noordereiland. Een geweldige dag. We werden rondgereden in een soort Truckbus. De weg loopt namelijk via de 90 miles beach. Een strand dat eerder 90 km dan 90 miles lang is en een officiële weg is. Een weg waar je alleen moet gaan rijden als je het daar kent. De kans om vast te komen zitten in het zand en je auto vervolgens meegenomen te zien worden in de vloed is erg reëel. Onze chauffeur kende duidelijk de weg gezien het tempo waarmee hij over the beach scheurde. Na een stop op het strand was de volgende stop er eentje om een 4-wheel-drive bus de kans te geven onze bus door het mulle zand richting zandduinen te slepen. Met wat pijn en moeite lukte het beide bussen om door het zand te komen. Daarna konden we gaan sand boarden. Dapper als wij zijn gingen we met zijn vijven de heuvel op. Ties durfde uiteindelijk toch niet en wij vonden het voor hem ook niet zo verantwoord. Je voeten zijn je rem, maar zijn beentjes waren te kort om in het zand te komen. Ik vond het een goede reden om toe te geven aan mijn watjesgenen (iemand moet bij Ties blijven), maar na 1 rondje te hebben overgeslagen heb ik dan toch besloten dat ik dit moest doen, want mogelijk zou ik nooit meer een kans krijgen. So I did it!!!! En het was echt superleuk! Femke wou bijna niet meer stoppen, maar we moesten toch verder. Volgende stop was een bbq picknick bij een heerlijk strandje. Het zeewater was weer geweldig helder! Genieten.
Daarna op naar Cape Reinga, waar 2 oceanen botsen (volgens de Maori het begin van leven) en waar (wederom volgens de Maori) op het puntje bij de boom, waarvan ik de naam niet kan onthouden, de zielen van overledenen het land verlaten naar het hiernamaals. Een prachtige plek!
Daarna weer terug naar Awanui waar wij vandaag heen waren gereden om met de bus mee te gaan. Bij Kerikeri nog een klein uitstapje gemaakt naar de rainbow falls. Het blijft ongelooflijk hoe je hier het ene moment op de hoofdweg rijdt en je 5 minuten later een prachtige wandeling maakt om uit te komen bij een super mooie waterval. Zo'n kadootje!!

1. Romy Jeucken:
    10 januari 2018
    Prachtig verhaal weer! Ongelooflijk wat jullie in die 4 weken allemaal aan ervaringen bij elkaar gesprokkeld hebben. Enjoy! Xx