Fox glacier - punakaiki: paradise

27 december 2017 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Na The Perfect Picture en een ontbijt weer in onze trouwe Kia gestapt voor een ritje naar Punakaiki. Gisteren het plan opgevat om iets over de helft van deze dagtrip een uitstapje te maken naar The Blue Gorge in Hokitika. Het water in deze kloof heeft een blauwe schijn door kalkdeeltjes uit het gletsjer water. Heel mooi om te zien en een goede afwisseling van het stil zitten.

In Punakaiki eerst ons hotel bekeken en daarna op naar de Pancakerocks. Aangezien deze superdruk waren eerst maar de Trumantrack gelopen. Een korte wandeling door een bos gevolgd door de spectaculaire golven van de Wild Westcoast. De kids hebben optimaal genoten van de golven die op de kust beukten. En wij waanden ons in het paradijs. Zon, zee, strand.... wat wil een mens nog meer?

Na deze heerlijke wandeling wederom naar de Pancakerocks en nu ook daadwerkelijk de auto kunnen parkeren en erheen kunnen lopen. Door een ingewikkeld natuurlijk proces zijn de rotsen hier helemaal geribbeld (Pancakerocks) en bij vloed spuiten er uit een aantal rotsen soms water (blowholes). Dat laatste hebben we niet gezien maar wel de Pancakerocks die echt best wel gaaf zijn.

Zojuist nog even mijn zonneterrasje verlaten om op het strand de zonsondergang te beleven en te fotograferen. De foto''s zijn best prima maar niets kan op tegen de werkelijkheid. Wauw! Punakaiki = paradijs.