Queenstown - fox glacier; 50 shades of....

25 december 2017 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Merry Christmas! Zo vreemd om kerst te vieren in de zomer zonder familie. Ik weet dat het kerst is, maar het voelt niet zo.

Vanmorgen zijn we naar puzzling world in Wanaka gereden. De route erheen was weer prachtig. Ik kan gewoon niet uitleggen hoe mooi het hier is. Het is bergachtig, maar de bergen zijn vaak 50 shades of green. Van bijna geel tot intens donkergroen. Dan weer heb je prachtig uitzicht op een vallei en daarna rijd je midden tussen de heuvels en voel je je een heel klein radertje op deze aardbol. Om de haverklap kom je een prachtig meer of een kabbelende rivier tegen met water in 50 shades of blue..

Maar goed, puzzling world. Een wereld vol illusies. Eerst een enorm doolhof (the first big maze in the world!). Met het ruimtelijk inzicht van onze meiden is niks mis. In no time hadden we de 4 torens die we moesten zoeken bereikt. Binnen draaide alles om optische illusies. Van tekeningen van Escher tot hoofden die je lijken te volgen. Erg cool om te zien. Vooral de ruimte waarbij jezelf in een hele schuine hoek staat was erg gaaf om te ervaren. Water dat omhoog stroomt en balletjes die omhoog rollen. Grappig! Zelfs op de toiletten waren nog illusies te vinden.

Na Wanaka mochten we nog 4 uur rijden. Een prachtige rit door de Haast-pass, maar helaas konden we er door de 50 shades of grey die de regen (van motregen tot stortbui en weer terug naar motregen) bracht niet optimaal van genieten. Wel zagen we weer enorme regenwouden, idyllische watervallen en heel veel beekjes en riviertjes en in de verte de oceaan.... morgen maar eens goed kijken waar we nu weer terecht zijn gekomen.

1. Annie en Sjef:
    25 december 2017
    Wat een indrukken doen jullie op. Geweldig om zo met jullie mee te genieten van jullie reis. En kerst in de zomer is inderdaad een aparte gewaarwording ik heb er nooit aan kunnen wennen in onze Zuid-Afrika tijd. In Tilburg ook nog steeds niks. Dikke kus 💋
  2. H. Selten:
    25 december 2017
    Ondanks het weer een fijne kerst! Wij gaan zo aan de kerstmaal beginnen. Dat moeten jullie dit wel missen. Een essentieel onderdeel voor het kerst gevoel. Dus laat het kerstgevoel voor wat het is en geniet met volle teugen.