Shithole???

24 december 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

In Dunedin spraken we boven op de steilste straat van de wereld een Kiwi die nogal ontstemd was dat we ook naar dat Shithole van een Queenstown gingen. We waren extra benieuwd waar we terecht zouden komen. Blijkt queenstown te liggen aan het prachtige Wakatipu meer tussen de even prachtige Remarkables. Een plaatje! Maar ook zo enorm toeristisch. Een dorpskern die bestaat uit voornamelijk restaurantjes en bars. Een kern die overspoeld wordt door lawaaierige feestgangers. Een prachtige berg die volgebouwd is met niet alleen een lift, maar ook een ludge naar beneden. Ik ben enorm fan van bergen, maar dan moeten ze er wel uit zien als een berg en niet als een overvolle kermisattractie. Wat wel erg leuk is, is het strandje midden in het centrum. Ondanks de drukte in het kerstweekend is er nog plaats genoeg om lekker te relaxen en voor de kids om te spelen. Ook het kiwi birdlife centre is aardig om te bezoeken.
Al met al; queenstown ligt prachtig en zou perfect zijn als het niet zo'n shithole was. Voor iedereen onder de 30 die de hele avond los wil gaan is het hier Fantastisch!

1. Nathalie:
    25 december 2017
    Leuk om te lezen. Te Anau, Kepplertrack... erg veel herkenning! Hebben jullie de Kea's al ontmoet?? En via de West kust naar boven... het wordt mooier en mooier. Hoop dat het weer aan de West (Wet) Coast een beetje mee zit. Geniet ervan! Ik geniet met jullie mee! Xxx
  2. Tanja Jeucken:
    25 december 2017
    Thnx. De kea''s hebben we alleen nog in een hokje gezien. Weg naar Fox Glacier was prachtig, maar het regent hier pijpenstelen. Morgen waarschijnlijk iets beter weer. Fingers crossed.
  3. Sandra:
    25 december 2017
    Allereerst Merry Christmas aan de andere kant van de wereld! Zo te lezen hebben jullie al veel gezien en volgt het ene avontuur het andere op. Maximaal genieten dus met z’n allen! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen! Enjoy!!