Milford sound

23 december 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

IVandaag zijn we vanuit Te Anau naar Milford Sound gereden. Een prachtige route waarbij we tussen enorme bergen reden en langs snelle kristalheldere riviertjes rijden. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Ik wou overal wel stoppen om het vast te leggen, maar we hadden een boot te halen. En om half 8 startklaar zijn met 3 kids die in vakantiemodus staan is niet gemakkelijk 😊.

Uiteindelijk toch nog ruim op tijd komen we in Milford Sound. We hebben een cruise geboekt met een relatief kleine boot (niet normaal hoe groot de boten daar zijn). De boottocht was in 1 woord adembenemend!!!! We hadden fantastisch weer. Het regent er vaker wel dan niet, dus dat was super. De bergen zijn enorm, er zijn geweldige watervallen, en dan zwommen er ook nog dolfijnen met de boot mee. Geweldig!

Na zo’n twee uur varen en een picknick bij de auto aan de 5 uur durende tocht naar Queenstown begonnen. Eerst dezelfde weg terug naar Te Anau en vanuit daar verder naar Queenstown. Wederom geen straf om in deze omgeving in de auto te zitten.

Zojuist lekker wat gegeten en een rondje Queenstown gedaan. Maar eens even bedenken wat we in deze thrillcapital van new zealand gaan doen morgen.

1. H. Selten:
    23 december 2017
    Erg leuk om te lezen allemaal. Nog maar een week weg en al half nieuw zeeland gezien. Het lijkt of jullie een maand vakantie in een week hebben weten te proppen. Maar ga voral zo door en blijf genieten en laat het land je verrassen.
  2. Truus en herman:
    23 december 2017
    Hoi tanja leuk om julle reisverslag iedere keer te lezen geniet er maar volop van .
    Wij willen jullie fijne kerstdagen wensen en nog veel plezier dikke knuffel voor allemaal van ons xx