Te Anau

22 december 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag was het prachtig weer in Te Anau. Denk 24 graden en strakblauwe luchten. Heerlijk weer om de dag te beginnen met een rondje hardlopen langs het meer. Nu ging dat hardlopen niet zo hard omdat ik na ongeveer iedere 100 meter de neiging had om te stoppen en een foto te maken. Mijn missie was het vinden van het Bird Sanctuari waar we vandaag misschien heen wilden om de Takahe te zien. Mijn pad liep er langs, dus dat was gemakkelijk genoeg.

Eenmaal terug in het huisje snel ontbeten en op naar de Keplertrack. Dit is een wandeling vanuit Te Anau, maar wij startten op de Rainbow beach, waar je met een super coole hangbrug de rivier over gaat. De hele wandeling is een meerdaagse tocht van zo’n 4 dagen, waarvan wij een klein stukje gelopen hebben. De tocht voerde ons door een ongelooflijk mooi bos. Zulke bossen hebben wij in Nederland niet. Zo groen! Dit komt omdat er niet alleen bomen staan, maar ook heel veel varens en op alle omgevallen bomen en bijna de hele grond groeit mos. Echt heel erg gaaf. Af en toe kregen we ineens zicht op de rivier die we overgestoken waren. We zijn gelopen tot aan een strandje en daarna vrolijk weer het hele eind terug. Na een uurtje of 3,5 waren we weer terug bij de auto en zijn we naar het Bird Sanctuari gegaan. Dit is een soort parkje waar binnen omheiningen een aantal inheemse vogels, zoals de Takahe, maar ook de kaka en nog een ander papegaai-achtige gehuisvest zijn.

Na deze pitstop hebben we het zwembad van het hotel onveilig gemaakt. Het water was meer dan heerlijk warm en we hadden het bad een groot deel van de tijd voor onszelf. Een prima, relaxt dagje dus.

1. Fam. peeters:
    Hey fam. Selten
    Wat geweldig leuk om jullie verhalen zo te volgen!! Elke dag leuk om weer een stukje over jullie reis te lezen. Ik heb net al een gedeelte van de kerst inkopen gedaan. Pfffff dat is nu echt geen pretje 😅. Daarom geniet maar lekker daar van de rust en het lekkere weer 🕶en het mooie land natuurlijk 🙄. Hier miezert al 3 dagen 😩....... Heel veel plezier daar!!! Ik zit alweer vol spanning te wachten op een nieuw verhaal!! 😀
    Groetjes Hanneke
    ( groetjes aan Femke, Elke en Ties van Marit)
  2. Tanja Jeucken:
    22 december 2017
    Ha Hanneke, ik mis de Nederlandse stress van kerstinkopen doen inderdaad helemaal niet, maar kerstgevoel krijgen als je in een korte broek rond rent is best lastig.
  3. Jos en Jacqueline:
    22 december 2017
    Gaat goed daar hou lekker vol na de nodige kerstborrels komt nu onze kerststress met boodschappen koken etc. Maar straks weer lekker genieten van al dat lekkers.
    Veel plezier nog, ben jaloers op jullie mooie weer. Die miezer en grauwe grijze dagen zijn we inmiddels wel beu.
    Groetjes fam versleijen
  4. Tanja Jeucken:
    23 december 2017
    Thnx, hier is het nu heerlijk maar met de kerstdagen gaat het ook hier regenen. Ik zal de gezelligheid van de hele familie samen wel gaan missen hoor.
  5. Romy Jeucken:
    23 december 2017
    hallo fam selten.
    Ik hoor aan de verhalen dat jullie het daar heel leuk hebben.
    Ik mis jullie maar het is bij ons ook heel leuk.
    Wat we hebben gedaan zeg ik liever op de app.
    Groetjes Luka