2 keer happy New Year en een nieuw eiland

1 januari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gisteravond hebben we met ons gezin oud en nieuw gevierd. Lekkere hapjes, spelletjes en de top 10 van Nieuw Zeeland kijken. Voor het eerst dat we zonder familie en/of vrienden waren. Helaas was er geen vuurwerk in Kaikoura en nogal half/ half aftellen door de tv-hosts, waardoor het echte oud en nieuw gevoel niet helemaal binnen kwam.

Gelukkig gaf FaceTime ons een tweede kans vandaag en hebben we op de parkeerplaats van de McDonalds met Léon en Jenny en de vriendengroep nog een keer afgeteld. Het voelde alsof we er bij waren met virtuele kusjes en mee naar buiten om vuurwerk te kijken. Hoe heerlijk Nieuw Zeeland ook is, op deze momenten mis ik thuis. Maar nu is het wel echt 2018!!!

Na deze gezellige onderbreking van onze rit even een hapje gegeten (we waren er toch....😊) en door naar Picton om de ferry naar het Noordereiland te nemen. Picton lijkt wel een mediterrane badplaats met enorme palmbomen, speeltuintjes met water en veel bootjes en jachten in de haven. Ons bootje van vandaag is een enorme Ferry, de Interislander. De zee belooft zich kalm te houden tot geruststelling van de hele familie. De ferry is uitgerust met een restaurant, een lounge, en een klein winkeltje. Helemaal prima voor een tocht van 3,5 uur.

Nu zitten we in Wellington in ons hotel. Morgen staan de Weta caves (waar ze de rekwisieten maken voor films als King Kong, Chronicles of Narnia en natuurlijk The Lord of the Rings) op het programma. Ook gaan we naar het Te Papa museum en wellicht nog meer cultuur snuiven. A day in the city!