Wellington: a day at the museum

2 januari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag een heerlijke museumdag gehad.
Om kwart over 9 werden we verwacht bij de Weta Caves, voor een rondleiding door hun bedrijf. Ze maken daar rekwisieten voor films. Soms slechts 1 of 2 dingen, soms bijna alles (zoals bij Chronicles of Narnia en The Lord of the Rings). Super interessant om te horen hoe het proces van idee tot uiteindelijk product verloopt. Ik denk dat iedere creatieveling daar een droombaan zou hebben!
Na deze goede start door naar het Te Papa museum. Dit is het nationale museum van Nieuw Zeeland en er is vanalles te zien en te beleven rondom de natuur en cultuur van dit land. Over de land- en de zeedieren, over een reuze squid (inktvis), over verantwoord omgaan met het milieu, over de Maori en alle immigranten door de geschiedenis heen. Erg leuk opgezet. Bij het gedeelte over aardbevingen stond helaas een enorme rij, dus dat hebben we gemist.
Inmiddels was het al middag geworden, maar er was nog wel tijd voor nog een museum. Met de cable car de heuvel van Wellington op en naar het Planetarium om ons onder te dompelen in informatie over het heelal. Ook hier was vanalles te zien en te beleven, waarbij de topper voor de kids wel de raketlancering was. Als je op een knop drukte zag je op het beeld een lancering en ging tegelijkertijd de grond trillen alsof je in de raket zat.
Een hele informatieve dag in deze bijzonder leuke stad; een leuk relaxed havengebied, een gratis topmuseum, een prima winkelcentrum en we hadden ook nog eens heerlijk weer.

1. Jos en Jacqueline:
    2 januari 2018
    Zo ik ben weer bij gelezen ( hebben nu ook vakantie dus tijd om te lezen 😉). Wordt wel een beetje jaloers als ik de verhalen lees en foto's zie, jammer dat het zo ver weg is anders kwamen we er vast wel een keer.
    Geniet er nog van en neem straks het mooie weer maar mee naar huis.