Napier; welcome to Miami

3 januari 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag bracht onze reis ons naar Napier. In mijn voorbereidingsfase had ik gelezen dat hier het nationale aquarium was en dat leek me leuk voor de kids. Later, toen ik meer en meer had gelezen over Nieuw Zeeland, had ik een beetje spijt van mijn keuze. Want door hier heen te gaan moesten we bijvoorbeeld Tangarino national Park laten liggen. Maar goed, we hadden een hotel geboekt, dus we gingen. De spijt verdween zodra we Napier inreden. Welcome to Miami, baby!!! Prachtige palmbomen langs de weg! Een stralende zon en de meeste geweldige gebouwen. Ik had al gelezen over de Art Deco stijl hier, maar cultuurbarbaar als ik ben, was dat niet iets wat me erg aan sprak. Tot vandaag dus!!! Fantastisch al die vormen en kleuren van de gebouwen. Ons hotel is al net zo geweldig. Helemaal in oud engelse stijl, met hoge ramen, rode lakens op de bed en, ouderwetse telefoons, een lift met zo''n ouderwetse etage aanduiding (een soort klokje). En de meest vriendelijke mensen! Lovely!!!
Nu we er toch waren meteen maar te voet naar het aquarium. Een tripje van 1,5 km over de boulevard. En wat voor boulevard!!! Een feestje om te wandelen; mooi aangelegde tuinen, waterspeeltuintjes, gewone speeltuintjes, skate area's enz. Supercool. Het aquarium was leuk. In een goed uur heel veel zeedieren gezien. Het leukste was het aquarium dat helemaal over je heen gaat. Daar was namelijk een soort loopband die je er doorheen transporteerde. Dikke pret voor de kids natuurlijk. Nu heb ik weer spijt van Napier, alleen dan dat we maar 1 nachtje blijven....