Napier naar Rotorua

4 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond eigenlijk Hobbiton op het programma, maar omdat er een 'weather bomb' voorspeld is, hebben we dat tripje naar zaterdag verzet. De weather bomb houdt in dat er heel veel regen en wind voorspeld wordt. In de kuststreken kan dit tot extreem hoge vloed leiden. Vanmorgen was daar in Napier nog weinig van te merken, dus zijn we daar op souvenirtjes jacht geweest. Elke en Ties zijn al geslaagd. Na het shoppen de auto weer in en op naar Rotorua. Onderweg wel regen gehad, maar niet dramatisch. Behalve dan dat ene moment dat wij de auto uitstapten om in Taupo even te lunchen.
In Rotorua hebben we alleen nog maar het hotel, de supermarkt en een restaurant gezien, omdat het aan een stuk door regent. Niet super heftig tot nu toe, maar wel continu. Hopelijk knapt het morgen een beetje op, want ik wil wel iets zien van de geothermische activiteit hier. Geroken heb ik het al, want er hangt hier constant een geur van rotte eieren...blhh...