Kia Ora Rotorua

5 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen opgestaan met regen, regen en nog eens regen. En een heel stevig briesje. Omdat we maar 1 keer hier zijn hebben we besloten om toch maar iets te gaan ondernemen. Na wat advies te hebben ingewonnen bij de receptie zijn we richting de gondola gereden, want daar zou vanalles te doen zijn. Uit het aanbod van activiteiten hebben we gekozen voor de 3d-Art gallery. Hier zijn zo'n 50 schilderijen waar je geweldige 3d foto's kunt maken. Hier hebben we een superleuk uurtje doorgebracht.
Vanwege de regen de andere activiteiten even gelaten voor wat ze waren en bij het hotel het zwembad ingedoken. Daarna nog een filmpje gekeken samen en toen op weg naar Tamaki Maori Village. Ondanks het hoge toerisme gehalte was het wel super leuk. Allereerst was de buschauffeur een enorme grappenmaker. Vanuit de bus werd een 'chief' gekozen die de rest van de avond, samen met de chiefs van de andere bussen, de lul was die bij alles moest komen opdraven. Vanwege de regen was de hele ceremonie binnen. Eerst een uur genoten van zang en dans met natuurlijk de onmisbare 'haka' (oorlogsdans). Tussendoor wat tekst en uitleg gekregen over de verschillende dansen en liederen. Een deel van de vrouwen mocht mee doen met de dans met de vrouwen en een deel van de mannen mocht de Haka meedansen. Daarna aan het Hangi diner. Dit is onder de grond op kolen klaar gemaakt. Tenslotte nog een slotceremonie waarbij we allemaal aan het zingen en dansen kwamen en daarna nog een crazy ritje terug naar het hotel. In de bus werd iedere nationaliteit geacht een liedje te zingen. De buschauffeur gooide er daarna nog wat sing-a-longs tegenaan en deed een rondje of 20 over de rotonde. Tot enorm vermaak van de kids die helemaal in een deuk lagen. Een heerlijke avond dus.
Morgen naar Wai-o-tapu en ook naar Hobbiton. Fingers crossed voor droog weer.
Kia Ora (ofwel; goedendag).

1. Romy Jeucken:
    5 januari 2018
    Super leuk om te lezen! Wat een avonturen maken jullie toch mee.
    Gave foto’s hebben jullie gemaakt. Geniet er nog van. Xxx