Nelson naar Kaikoura; a short story

30 december 2017 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen rustig opgestaan, ons boeltje weer ingepakt (wat steeds gestructureerder verloopt) en vertrokken naar Kaikoura. Gisteravond kregen we nog een hartverzakking toen de navigatie aam gaf dat we er 6 uur over zouden doen. Gelukkig kwamen we er achter, en dat bevestigde de navigatie vanmorgen, dat een gedeelte van de weg alleen overdag open is in verband met werkzaamheden. Op 14 november 2016 is er in dit deel van het land namelijk een hele fikse aardbeving (7.8 op de schaal van richter) geweest die veel kapot heeft gemaakt. We hebben prima kunnen rijden. Het landschap was uiteraard weer mooi. In Kaikoura aangekomen zijn we ons tripje zwemmen met dolfijnen gaan bevestigen. Daar kregen we te horen dat het morgen mogelijk te hard waait om met jonge kinderen de zee op te gaan. Vandaag waren alle tours gecancelled. Nu weet ik dus niet goed of ik moet hopen dat het wel door gaat (maar we dus zo goed als zeker flink wat deining mee gaan maken met een hele bange Ties en een Femke die in de auto al gaat overgeven) of dat het niet door gaat, terwijl dit me juist zo gaaf lijkt... we zullen morgen wel zien wat de weergoden gaan doen.

1. Judith:
    30 december 2017
    Hoop voor jullie dat t wel gaat lukken en dat de deining nog een beetje mee wil vallen! Zó speciaal...! Ik stuur n paar dappere duimpjes voor Ties 👍🏻👍🏻👍🏻 en 🤞 voor Femke!
  2. H. Selten:
    30 december 2017
    Ach dat zou wel sneu zijn. Iets waar iedereen naar heeft uitgekeken. Bang en of ziek zijn is geen pretje maar deze gelegenheid te moeten laten schieten is ook niet wat je wil. De moed niet laten zakken en blijven hopen.
  3. Pieter:
    30 december 2017
    Kaikoura, deining en vissen.... das geen goede combinatie ;-)
    No worries, bij The Bay of Islands zijn ook dolfijnen, dus er ligt nog een kans in het verschiet.
    Veel plezier!