Voorbereidingen

24 november 2017 - Sevenum, Nederland

Nog maar 3 weken tot vertrek!! Kriebels in mijn buik als ik er aan denk.
Gelukkig ben ik goed voorbereid. Héél goed voorbereid. Denk ik. Hoop ik. Voor iemand die graag de controle heeft is een verre reis maken best wel een uitdaging. Om even een beeld te geven hoe ontzettend zwaar ik het heb gehad :-)
- eerst bedenken wat ik met ons gezin wou gaan doen. Daar was ik op de één of andere manier snel uit.
- groen licht krijgen van Martien. Dat was ook zó geregeld.
- Reisadviseuse bellen. Ik kende Sandra Vestjens een klein beetje, dus daar was ik ook al super snel uit.
- Reisboeken bestellen. Natuurlijk een lonely planet en nog en soortgelijk boek, maar dan in het nederlands.
- Met Sandra een grove planning gemaakt van plaatsen die we zouden bezoeken.
- Aan de hand van het voorstel van Sandra alle hotelsites bezocht en me gruwelijk druk gemaakt omdat een aantal hotels volgeboekt leken. Uren gespendeerd op boekingssites, wat achteraf niet nodig bleek te zijn.
- Excursies zoeken, excursies vergelijken en excursies boeken.
- Reisplanningslijstje maken.
- Kinderreisplan gemaakt en dit in een boek voor de kids verwerkt.
- stoelen reserveren in het vliegtuig. Erachter komen dat het vluchtschema helemaal op de schop is gegaan waardoor we 45 uur onderweg zouden zijn. Hysterisch worden, maar gelukkig nog een goede oplossing vinden in een vlucht later op die dag nemen.
- Bedenken hoe ik de meiden zwemvaardig genoeg kan maken om ze in de zee te laten zwemmen met dolfijnen. Vervolgens dus iedere week naar Meterik rijden om ze te laten snorkelen.

- Snorkeluitrusting kopen voor de meiden en mezelf.​

- Tijdelijke huisoppas zoeken en wegwijs maken.
- Wandelschoenen voor de hele familie inslaan.
- Met héél veel mensen praten over en foto's kijken van Nieuw Zeeland.
- De boeken van de Hobbit en de Lord of the Rings lezen.
- De films van de Hobbit en de Lord of the Rings kijken.
- Inpaklijstjes maken.
- Héél veel spulletjes kopen die we vast en zeker nodig gaan hebben. Shoppen, shoppen, shoppen! (hiephiephoera voor online shopping!)
- Dit lijstje maken met voorbereidingen :-).